Volkswagen Golf VI 1.4 16V TSI 160KM to propozycja dla tych, którzy oczekują od kompaktowego hatchbacka sportowego zacięcia przy zachowaniu niewielkiej pojemności silnika, dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania – turbo i kompresora. Jednostka ta oferuje moc 160KM i wysoki moment obrotowy, skutkując bardzo dobrą dynamiką (przyspieszenie 0-100 km/h to ok. 8 sekund) oraz średnim spalaniem utrzymującym się na poziomie 6,5–8 litrów w cyklu mieszanym – oczywiście przy spokojnej jeździe, bo dynamiczna eksploatacja winduje zużycie paliwa znacznie wyżej. Układ napędowy tej wersji, oznaczony jako EA111, niestety nie jest pozbawiony wad – największą bolączką są awarie rozrządu, w którym już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów dochodzi do rozciągnięcia łańcucha i możliwości przeskoczenia, co skutkuje poważną usterką silnika. Dodatkowo jednostki z początku produkcji borykały się z pękającymi tłokami i pierścieniami, awariami sprzęgiełka magnetycznego pompy wody, niesprawnością wtryskiwaczy, quick burnout turbo oraz zbieraniem się nagaru na zaworach. Kolejną częstą usterką jest chwilowa utrata mocy, awarie cewek zapłonowych, zapalające kontrolkę EPC i wymagające żmudnej diagnostyki. Nowsze egzemplarze miały już część tych problemów wyeliminowanych, jednak nawet wtedy zaleca się nieignorowanie grzechotania z rozrządu, wymiany oleju co 10 tys. km i kapitalnych remontów co 100-120 tys. km. Wnętrze Golfa VI 1.4 TSI 160KM oferuje ten sam wysoki standard komfortu i wyposażenia co inne wersje tej generacji, a zawieszenie oraz układ kierowniczy pozwalają na dynamiczną jazdę, dobrze współgrając z potencjałem silnika. Mimo nie najlepszej opinii trwałości, jest to jednostka o dużym potencjale do tuningu, szczególnie chętnie wybierana przez osoby nastawione na modyfikacje softu oraz zmiany dolotu, wydechu czy zawieszenia. Model nie jest polecany do instalacji LPG ze względu na układ wtrysku i wysoką temperaturę pracy. Volkswagen Golf VI 1.4 16V TSI 160KM przyciąga entuzjastów nowoczesnych rozwiązań technologicznych i sportowych emocji, jednak wymaga wyjątkowej dbałości i systematycznych, kosztownych serwisów, by uniknąć poważnych awarii. Idealny dla osób chcących spróbować sił z turbo i kompresorem pod maską, mniej dla tych, dla których priorytetem jest tania i spokojna eksploatacja.