Volkswagen właśnie odsłonił swoją największą i najszybszą elektryczną limuzynę, Volkswagen ID.7, która zadebiutuje na rynkach europejskich i chińskich jesienią 2023 roku, zanim trafi na ulice USA.
Najważniejszą wiadomością jest fakt, że Volkswagen ID.7 ma imponujący zasięg wynoszący aż 700 kilometrów według testów WLTP. Cena ID.7 ma wynosić około 50 000 euro, co jest konkurencyjne w stosunku do uznanych konkurentów w segmencie pojazdów elektrycznych, takich jak Polestar 2, Tesla Model 3 i BMW i4.
ID.7 będzie dostępny z dwoma rodzajami akumulatorów: 77 kWh (netto) w wersji ID.7 Pro i 86 kWh (netto) w wersji ID.7 Pro S, oba oparte na technologii litowo-jonowej. Pierwszy własny silnik elektryczny Volkswagena, APP550, zostanie umieszczony na tylnej osi, zapewniając moc 210 kW (282 KM). To oznacza, że ID.7 przewyższa swojego mniejszego brata, ID.4, o ponad 80 KM i ma większy zasięg o ponad 160 km, co zawdzięcza niskiemu współczynnikowi oporu aerodynamicznego wynoszącemu 0,24. Jedynym pojazdem w swojej klasie z lepszym współczynnikiem jest Hyundai Ioniq 6, który osiąga 0,22.
ID.7 ma długość 4961 mm i jest dłuższy od ID.Buzz, ale ma nieco krótszy rozstaw osi wynoszący 2966 mm. Volkswagen nie podał szczegółów dotyczących czasu ładowania, ale ID.7 wykorzystuje system o napięciu 400 V. Wersja Pro może ładować się z mocą 170 kW (co odpowiada ID.Buzz), a wersja Pro S może korzystać z większej mocy 200 kW. Mimo że obie wersje ID.7 mają wyższą moc ładowania niż ID.4, który osiąga maksymalnie 135 kW, to nadal nie dorównują czołowym modelom, takim jak Porsche i Hyundai, które oferują prędkość ładowania do 350 kW.
Volkswagen wprowadził nową funkcję, która automatycznie przygotowuje akumulator do ładowania, gdy kierowca zbliży się do zaprogramowanej stacji szybkiego ładowania z systemu nawigacji. Ta innowacyjna funkcja zapewnia optymalną wydajność ładowania.
Wersja ID.7 Pro S, która ma większy zasięg, może pochwalić się dodatkowym 85 km zasięgu WLTP w porównaniu ze standardowym ID.7 Pro. Volkswagen twierdzi, że ID.7 Pro S osiąga zasięg WLTP wynoszący 700 km, co jest o 190 km więcej niż w przypadku ID.4 i 220 km więcej niż w podstawowym modelu ID.Buzz.
ID.7 ma także ulepszony silnik elektryczny w porównaniu do ID.Buzz, z większą liczbą zwojów i przekroju, a także lepszym systemem chłodzenia, co zapewnia stabilność termiczną. Nowy falownik znajduje się obok silnika i skrzyni biegów na tylnej osi.
Co do stylizacji i układu wnętrza, budzi to pewne kontrowersje. We wnętrzu ID.7 znajduje się mały cyfrowy ekran z wyświetlaczem typu head-up, który wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną, prezentując informacje o prędkości, znakach drogowych i innych danych. ID.7 jest również wyposażony w system wspomagania kierowcy poziomu 2+, Travel Assist, który pozwala na automatyczne kierowanie samochodem przy prędkościach powyżej 90 km/h, w tym manewry zmiany pasa ruchu. Samochód oferuje także nowy system klimatyzacji, HUD, 15-calowy ekran multimedialny i wiele innych udogodnień, takich jak fotele z masażem, system audio Harman Kardon i różne opcje konfiguracji dźwięku.
Mimo że ID.7 może nie być najbardziej radykalnym modelem ani nie błyszczy nadzwyczajną szybkością, to jednak z pewnością jesteśmy podekscytowani jego pojawieniem się na drogach, zwłaszcza z dużym akumulatorem, który pozwoli na dłuższe podróże bez obaw o zasięg!