Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR 140KM CBABCFFB to jedna z najrozsądniejszych i najczęściej wybieranych wersji silnikowych tego modelu, doceniana za niskie spalanie, wysoką trwałość oraz szeroką gamę zastosowań – od rodzinnego kombi po dynamiczne auto flotowe. Czterocylindrowy diesel Common Rail generuje 140KM i solidny moment 320Nm (lub 350 w BlueTDI), co przekłada się na bardzo dobre osiągi: przyspieszenie do 100 km/h w ok. 9,8 sekundy i średnie spalanie na poziomie 5–6,2 l/100 km. Jednostka po 2010 roku pozbawiona jest poważniejszych wad konstrukcyjnych starszych diesli Volkswagen (problem z pompą oleju wyeliminowano po 2010), bywa chwalona za stabilną, cichą pracę, niską emisję i wysoką odporność na wysokie przebiegi, o ile użytkownik przestrzega regularnego serwisu olejowego i wymiany filtrów. Do typowych zalet należy też łatwość obsługi, dostępność części i szeroka oferta zamienników. Wadą jest dość skomplikowany układ oczyszczania spalin – filtr DPF potrafi sprawiać kłopoty szczególnie przy częstej jeździe miejskiej, mogą pojawiać się wydatki na wtryskiwacze lub zabierak pompy oleju, jeśli serwisowane nieregularnie. Warto prewencyjnie sprawdzać wtryskiwacze i stan EGR, a wszelkie spadki mocy często powiązane są z zapychającym się dolotem lub problemami z turbosprężarką. Skrzynia biegów manualna jest trwała, automatyczna DSG wymaga wymiany oleju co 60 tys. km i regularnej kontroli mechatroniki. Wnętrze auta oraz komfort jazdy zasługują na wysoką ocenę; Passat B7 jest wygodny, cichy i dobrze nadaje się na długie trasy oraz jako auto rodzinne. Model nie toleruje LPG, za to świetnie sprawuje się przy flotowych przebiegach rzędu 300–500 tys. km. Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR 140KM to dojrzała, trwała propozycja dla osób chcących jeździć niedrogo, komfortowo i długo.
Strona główna Dane techniczne VOLKSWAGEN PASSAT B7 2.0 TDI CR 140KM CBABCFFB – OPINIE, WADY, AWARIE...