Volkswagen Scirocco – dream on

Auta sportowe zawsze kojarzą nam się z topowymi drogimi markami. Porsche czy Ferrari przez lata klasyfikowaliśmy właśnie w tej kategorii. Nic w tym dziwnego – marketing zrobił swoje. U większości z nas na ścianie wisiały plakaty wyrwane z jakiegoś miesięcznika motoryzacyjnego. Wszyscy marzyliśmy, aby poruszać się po krętych włoskich drogach prowadząc jeden z tych pojazdów.

vw01 W realnym świecie do szczęścia nie potrzebujemy aż tyle. Wystarczającą dawkę adrenaliny potrafią dostarczyć nam znacznie tańsze auta, które w razie konieczności możemy szybko i efektywnie zmodyfikować.

vw02

Jednym z takich aut jest Volkswagen Scirocco. Zastąpił on kultową już wersję produkowaną w poprzednim stuleciu. Aktualnie wytwarzana konkurencja wysoko postawiła poprzeczkę. Nowa odmiana umiała jednak odeprzeć rynkowych rywali, czego najlepszym przykładem jest przedstawione przeze mnie auto w niepozornym czarnym lakierze. Prezentowany Volkswagen Scirocco, wyposażony w pakiet stylistyczny „R” oraz 20 calowe felgi aluminiowe, nie jest typowym pozorantem i może zwieść przeciętnego zjadacza chleba.

vw03

Pod maską znajdziemy jednostkę napędową 2.0 TSI połączoną ze skrzynią DSG. Fabryczna moc silnika została zwiększona do 370 KM i 470 Nm dzięki zmianie na intercooler S3, nowe Turbo S3 oraz układ wydechowy MG Motorsport. Większa moc silnika wymusiła modyfikację układu hamulcowego. Aktualnie przednie zaciski pochodzą z Porsche Panamera i współdziałają z tarczami o średnicy 385 mm z Audi S8. Na tyle zaś zagościły zaciski od Ferrari oraz tarcze o średnicy 355 mm z Audi RS6.

vw07

Lepszą trakcję oraz odpowiednie obniżenie zapewnia gwintowane zawieszenie firmy H&R z regulacją. Za sprawą obniżonego zawieszenia, lepiej udało się spasować 20 calowe felgi firmy Rotiform SPF o szerokości 10J, na których pojawiły się opony w rozmiarze 235/30R20.

vw04

Wcześniej wspomniany pakiet „R” to nie wszystkie tuningowe smaczki stylistyczne. Pod przednim zderzakiem zagościł splitter firmy Maxton Design, a do tylnego zderzaka został wkomponowany carbonowy dyfuzor, do którego wizualnie nawiązują cabronowe nakładki na lusterka zewnętrzne.

vw05

Wnętrze skrywa świetnie wyprofilowane fotele Recaro CS obszyte nową perforowaną skórą. Ich tylną część pomalowano w fortepianową czerń. Stylistyke „R” odnajdziemy również w postaci nowych zegarów oraz większych łopatek do zmiany biegów przy kierownicy.

vw06

Zwiększona moc silnika idealnie współgra z rasowym wyglądem całego auta. Jestem przekonany, że auto godnie zastępuje wymarzone auta z plakatów i daje wiele radości z jazdy.

Tekst: Marcin Dębowski
Fot. Krzysztof Kocański