VOLKSWAGEN SCIROCCO III FL 2.0 16V TSI R 280KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volkswagen Scirocco III FL 2.0 16V TSI R 280KM to topowa sportowa wersja tej ikonicznej linii, stanowiąca propozycję dla kierowców ceniących moc, prestiż i sportową stylistykę coupe. Jednostka napędowa 2.0 TSI o mocy 280KM to ten sam motor, który napędza m.in. Golfa R – zapewnia on przyspieszenie do 100km/h w okolicach 5,5 sekundy, a elastyczność i maksymalny moment obrotowy sprawiają, że samochód radzi sobie równie dobrze w mieście co na torze. Podczas dynamicznej jazdy spalanie przekracza 11l/100km, lecz w trasie da się zejść do 8,0l. Model seryjnie wyposażony jest w zawieszenie sportowe, rozbudowane układy bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, zaawansowane multimedia i automatyczną skrzynię DSG z łopatkami przy kierownicy, co zwiększa frajdę z jazdy. Prowadzenie to kluczowy atut tego samochodu – doskonała precyzja kierownicy, skuteczne hamulce i świetnie zestrojone podwozie pozwalają w pełni wykorzystać potencjał auta, przy zachowaniu komfortu na dobrych nawierzchniach. Najczęstsze wady obejmują rozciągający się łańcuch rozrządu, sporadyczne awarie turbosprężarki, cewki zapłonowe i podwyższony pobór oleju. Instalacja LPG jest właściwie niepraktykowana, a tuning to domena użytkowników Scirocco R – już podstawowy chip tuning pozwala osiągnąć moce powyżej 320KM przy zachowaniu sprawności mechaniki. Koszty eksploatacji są relatywnie wysokie, serwis wymaga fachowców znających specyfikę modeli R, zaś ceny części, szczególnie elementów układu napędowego, są wyższe niż w standardowych wersjach. Utrzymanie auta w topowej kondycji wymaga regularnego serwisu, kontroli rozrządu, turbo i napędu, a także wysokiej jakości oleju i paliwa. Wnętrze Scirocco R zachwyca nowoczesnością i sportowym klimatem, chociaż ilość miejsca na tylnej kanapie jest ograniczona. Model świetnie sprawdza się zarówno jako prestiżowe auto na co dzień, jak i sportowy weekendowy pojazd do jazdy torowej.