Volkswagen Sharan III FL 1.4 16V TSI BMT 150KM CZDA to jedyna benzynowa wersja dużego Sharana, którą poleca się na rynku wtórnym za sprawą trwałej i poprawionej konstrukcji silnika EA211 z niewielką pojemnością, ale solidną mocą i bardzo dobrą elastycznością. Jednostka charakteryzuje się napędem rozrządu na pasku, co oznacza mniejsze ryzyko nagłych awarii typowych dla wcześniejszych łańcuchowych wersji TSI. Wersja CZDA dysponuje mocą 150KM, co pozwala na płynne poruszanie się nawet w warunkach pełnego obciążenia auta, a realne spalanie waha się między 7 a 8,5 l/100km. Auto świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie rodzinnej i w użytkowaniu flotowym. Zaletą tej odmiany jest bardzo wysoka kultura pracy, cicha, przyjemna jazda oraz relatywnie niska awaryjność. Kluczowym atutem jest silnik EA211, który nie posiada znanych z poprzednich lat problemów z rozciągającym się rozrządem, spalaniem oleju czy pękającymi tłokami – model ten wytrzymuje bardzo duże przebiegi bez poważnych napraw. Jednak także tutaj pojawiają się typowe dla generacji wady: w dłuższym okresie można napotkać awarie plastikowej pompy wody i słabej jakości termostatu, czy sporadyczne awarie siłownika zaworu upustowego turbiny. Należy kontrolować pasek rozrządu profilaktycznie co 60 tys. km i stosować wysokiej jakości oleje. Sharan 1.4 TSI 150KM nie nadaje się do LPG z powodu bezpośredniego wtrysku, jednak skutecznie może być eksploatowany przez rodziny, firmy, a także osoby ceniące benzynowy napęd i komfort jazdy klasy dużego vana. Wnętrze zapewnia wygodę nawet siedmiu osobom, przestronny bagażnik i nowoczesny system multimedialny oraz zaawansowane bezpieczeństwo. To model dla tych, którzy wybierają benzynę w dużym aucie bez typowych problemów diesla i chcą komfortu na lata.