VOLVO S90 II 2.0 D4 190KM D4 204T14 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo S90 II 2.0 D4 190KM z jednostką D4 204T14 to rozchwytywany samochód w segmencie premium, skierowany zarówno do użytkowników prywatnych, jak i flotowych, którzy oczekują połączenia komfortu, prestiżu i niskich kosztów eksploatacji. W tym modelu zastosowano czterocylindrowy silnik diesla o pojemności 2.0l, oferujący 190KM i 400Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprawne przyspieszenia i wysoką kulturę jazdy. Auto uzyskuje bardzo dobre wyniki spalania – średnio 5,2-6,5l/100km w cyklu mieszanym, a nawet w trasie zużycie potrafi spaść poniżej 5l/100km, co przekłada się na duży zasięg na jednym baku. Swoje silne strony S90 II pokazuje w zakresie komfortu: wnętrze wykonano z najlepszych materiałów, ergonomiczne fotele zapewniają wygodę na wielogodzinnych trasach, wyciszenie kabiny jest na poziomie klasy biznes, a obsługa multimediów intuicyjna. Samochód wyposażony jest w zaawansowane technologie wspierające jazdę – od aktywnego tempomatu po system autonomicznego parkowania czy zaawansowaną nawigację. Zawieszenie wielowahaczowe świetnie tłumi nierówności, nie tracąc na pewności prowadzenia przy wyższych prędkościach. Silnik jest bardzo trwały, ale wymaga regularnych przeglądów – szczególnie ważna jest terminowa wymiana oleju, czyszczenie lub wymiana filtra DPF oraz dbałość o układ EGR. Wśród typowych awarii użytkownicy wskazują na konieczność regeneracji turbo przy bardzo wysokich przebiegach, ryzyko problemów z układem SCR (AdBlue) oraz sporadyczne wycieki oleju z przewodów wysokiego ciśnienia. Naprawy serwisowe nie należą do tanich, zwłaszcza w oficjalnych punktach Volvo, ale szeroka dostępność zamienników oraz duża liczba warsztatów specjalizujących się w marce obniżają koszty eksploatacji. S90 II 2.0 D4 nie jest przystosowany do LPG – to nowoczesny diesel common rail z wtryskiem piezoelektrycznym, a wszelkie próby przeróbek są niezalecane. Wersja D4 190KM jest bardzo popularna wśród firm oraz rodzin wymagających dużego komfortu, bezpieczeństwa i niskich kosztów użytkowania na długich dystansach. Samochód posiada wysoką trwałość mechaniczną, a największe zalety to komfort, doskonałe wyciszenie, wysokie bezpieczeństwo, zaawansowana technika i niskie spalanie; wady to możliwe kosztowne naprawy nowoczesnych układów oczyszczania spalin, sporadyczne awarie czujników elektronicznych i konieczność regularnych, profesjonalnych serwisów. Tuningi ograniczone są najczęściej do chip tuningu podnoszącego moc, korzystającego z dużej rezerwy tej jednostki.