Volvo V40 II 1.6 D2 114KM D4 162T to niezwykle popularny wybór na rynku kompaktowych hatchbacków segmentu premium wśród osób szukających ekonomicznej jednostki napędowej przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Silnik 1.6 D2 to wysokoprężna jednostka znana z bardzo niskiego zużycia paliwa – w cyklu miejskim spalanie wynosi ok. 4,3l/100km, w trasie bez trudu można zejść poniżej 4,0l/100km, a spokojni kierowcy w cyklu mieszanym uzyskają wartości na poziomie 4,5l/100km. Jednostka wyposażona jest w układ common rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii, zapewniając bardzo dobrą elastyczność i odpowiednią dynamikę, choć do setki rozpędza się w ponad 11 sekund. Model ten chwalony jest za niezawodność, choć typowe awarie dotyczą spraw układu wtryskowego (zużywają się wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia), ryzyka zapchania filtra DPF, głównie przy krótkich przebiegach miejskich, oraz konieczności regularnego serwisowania układu EGR. Układ rozrządu jest napędzany paskiem wymagającym wymiany maksymalnie co 180 tys. km. We wnętrzu użytkownik otrzymuje przestrzeń wykończoną solidnymi materiałami, bardzo dobre wyciszenie, praktyczne schowki, bogatą elektronikę, ergonomiczne fotele oraz szeroki zakres ustawień. Komfort zapewniają miękkie nastawy zawieszenia, które dobrze tłumią nierówności oraz zapewniają pewność prowadzenia. Modele z silnikiem D2 cenione są przez firmy flotowe i rodziny głównie ze względu na doskonałą ekonomię i niewielkie koszty serwisowe – zamienniki części są łatwo dostępne, a dostęp do samej jednostki nie przysparza trudności w warsztatach. Montaż LPG nie jest możliwy ze względu na konstrukcję diesla, a tuning ogranicza się do elektronicznego podniesienia mocy, które warto przeprowadzać ostrożnie – zbyt agresywny chip tuning może wpłynąć negatywnie na trwałość turbosprężarki lub układu wtryskowego. Typowe naprawy to poza układem wtryskowym również obsługa zawieszenia, wymiana amortyzatorów i tulei oraz elementy układu chłodzenia, które z czasem mogą wymagać wymiany. Na rynku wtórnym to jeden z najbardziej poszukiwanych wariantów V40 ze względu na niską utratę wartości i znakomitą renomę wśród użytkowników.