Volvo V40 II 1.6 T4 16V 180KM to propozycja dla osób szukających dynamicznego kompaktu klasy premium, który łączy codzienną praktyczność z osiągami na poziomie sportowych aut. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 T4 o mocy 180KM i momencie obrotowym aż 240Nm zachwyca płynnością rozwijania mocy oraz świetną responsywnością na gaz – samochód przyspiesza do 100km/h w 7,7 sekundy i może rozpędzić się do 225km/h. W praktycznym użytkowaniu spalanie kształtuje się na poziomie około 7,7l/100km w mieście i 5,9l/100km w trasie, chociaż przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć się z większym zużyciem paliwa oraz oleju. Komfort podróżowania stoi na najwyższym poziomie w segmencie – obszerne, ergonomiczne wnętrze bogato wyposażone w systemy bezpieczeństwa, rozbudowane multimedia oraz funkcjonalne rozwiązania schowkowe. Dużym atutem V40 T4 są także wygodne fotele oraz szeroki zakres regulacji ustawienia kierownicy i siedzeń. Wady tego silnika to skłonność do wyższego zużycia oleju, szczególnie po przebiegu ok. 100,000km, ryzyko wycieków przez uszczelki i drobne awarie turbosprężarki, które mogą się pojawić przy intensywnej eksploatacji oraz po chip tuningu. Regularna kontrola układu dolotowego i odprowadzania spalin pozwoli wydłużyć żywotność napędu. Turbo jest stosunkowo trwałe, jednak wymaga się od użytkownika dbałości o schładzanie po ostrej jeździe, a naprawy układu wydechowego czy intercoolera należą do typowych zabiegów serwisowych. Zawieszenie jest trwałe, aczkolwiek zużycie elementów przedniej osi, jak tuleje czy stabilizatory, wymusza regularny przegląd. V40 T4 bywa wybierany przez miłośników tuningu – chip tuning pozwala podnieść moc, ale wymaga rozsądku i ostrożności. LPG można zamontować, lecz rekomendowane są wysokiej klasy instalacje sekwencyjne i precyzyjne strojenie. Model polecany jako szybkie, bezpieczne kombi zarówno dla młodych, aktywnych kierowców, jak i rodzin ceniących komfort oraz długoterminową niezawodność. Doskonały wybór dla osób szukających kompromisu pomiędzy dynamiką a praktycznością użytkowania.