VOLVO V60 I FL 2.0 D2 120KM D4 208T8T20 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V60 I FL 2.0 D2 120KM D4 208T8T20 to połączenie oszczędności, trwałości oraz nowoczesnej technologii, które zostały zastosowane w wersji po faceliftingu, zapewniając podwyższony komfort i bezpieczeństwo rodzinom oraz użytkownikom flotowym. Nowy dwulitrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z rodziny VEA oferuje moc 120KM oraz 280Nm momentu obrotowego, co zapewnia płynną jazdę i elastyczność nawet przy większym obciążeniu. Prawdziwym wyróżnikiem D2 jest jego ekonomia: spalanie w trasie sięga często niewiele ponad 4l/100km, a w mieście utrzymuje się w granicach 5,5l/100km, co w tej klasie auta jest dużą zaletą przy eksploatacji na długie przebiegi. Konstruowany z myślą o niezawodności silnik, zastosowane najnowsze filtry DPF i innowacyjny system EGR gwarantują wysoką kulturę pracy oraz niskie emisje, choć wymuszają regularny serwis i dbałość o odpowiednią eksploatację – typowe usterki to zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, sporadyczne awarie pompy wody oraz konieczność kontroli paska osprzętu. Użytkownicy doceniają bardzo dobre właściwości jezdne, stabilność prowadzenia i precyzję działania automatycznej skrzyni. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych, wygodne fotele, ergonomiczne wnętrze, bogate wyposażenie z rozbudowanymi systemami multimedialnymi podnoszą komfort nawet podczas wielogodzinnych podróży. Minusem może być mniejsza dynamika przy pełnym załadunku i większych prędkościach autostradowych, jednak nadrabia to wysokim poziomem niezawodności. Samochód świetnie sprawdza się jako auto służbowe i rodzinne. Brak możliwości zamontowania instalacji LPG nie jest problemem z uwagi na niskie spalanie diesla. W okresowym serwisie wystarczy właściwie wymieniać olej i filtry, a auto odwdzięczy się długą bezawaryjną eksploatacją. V60 FL D2 to znakomita alternatywa dla każdego, kto szuka trwałego materiału na flotę i rodzinnych wyjazdów, nie rezygnując z nowoczesności i prestiżu marki.