VOLVO V60 II 2.0 T6 16V DRIVE GPF 310KM B4204T29 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V60 II 2.0 T6 16V DRIVE GPF 310KM B4204T29 wprowadza segment rodzinnych kombi na zupełnie nowy poziom dzięki połączeniu sportowych osiągów i prestiżu z zachowaniem doskonałej funkcjonalności, bezpieczeństwa oraz codziennej praktyczności. Sercem tej wersji jest dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbo doładowany i wspierany kompresorem, co zapewnia 310KM i aż 400Nm momentu, przekazywane na cztery koła przez dobrze znany napęd AWD i 8-biegową skrzynię automatyczną. Ta kombinacja skutkuje znakomitymi osiągami – przyspieszenie do 100km/h wynosi tylko 5,5 sekundy, prędkość maksymalna sięga 250km/h, a elastyczność i reakcja na gaz jest na poziomie aut sportowych. Spalanie jest na poziomie segmentu premium performance – realnie w mieście to 11-12l/100km, a w trasie 7-8l/100km przy spokojnej jeździe. Wnętrze auta to skrajny minimalizm i luksus z zachowaniem praktyczności: najwyższej próby materiały, mnogość gniazd USB, zaawansowane systemy audio, obszerne i wygodne fotele, panoramiczny dach, najnowszej generacji asystenci kierowcy i adaptacyjne światła LED. Komplet systemów bezpieczeństwa czyni z tego modelu jednego z liderów segmentu – znajdziemy tu m.in. system autonomicznego hamowania awaryjnego, aktywne utrzymanie pasa ruchu, rozbudowany system antykolizyjny, rozbudowane multimedia Sensus Connect, tempomat z funkcją jazdy w korku. Samochód jest chwalony za bardzo trwałą konstrukcję, jednak przy dużej mocy wymaga regularnego serwisu – zwłaszcza wymiany oleju co 15,000km, kontroli układu chłodzenia, obsługi napędu 4×4 oraz cyklicznej regeneracji filtra GPF. Zdarzają się pojedyncze usterki elektroniki, czujników ciśnienia, zaworu turbo i sporadyczne przypadki wycieków z układu chłodzenia. Auto, dzięki bardzo dobrej dostępności części oraz wysokiej jakości wykonania, nie generuje nietypowo wysokich kosztów napraw. Zawieszenie jest trwałe, lecz przy sportowej eksploatacji szybciej zużywają się opony, tarcze i klocki hamulcowe oraz elementy układu kierowniczego. Model bywa przedmiotem lekkiego tuningu elektronicznego, choć przy seryjnych osiągach nie wymaga to modyfikacji, a montaż LPG nie jest zalecany ze względu na GPF i złożoną elektronikę wtrysku. Auto sprawdza się zarówno jako rodzinne kombi o nieprzeciętnych osiągach, jak i luksusowy pojazd flotowy do codziennych dalekich tras w najwyższym standardzie Volvo.