VOLVO V70 I 2.3 T5 240KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 I 2.3 T5 240KM to kombi, które od lat cieszy się kultową opinią wśród miłośników szwedzkiej motoryzacji, łącząc w sobie cechy dynamicznego auta z praktycznością rodzinnej przestrzeni. Napędzany jest pięciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 2.3 o imponującej mocy 240KM i 330Nm momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie do 100km/h w niespełna 7 sekund oraz znakomitą dynamikę w każdym zakresie obrotów. Samochód ten oferuje ogromną frajdę z jazdy przy zachowaniu pełnej funkcjonalności – bagażnik o pojemności ponad 500l (po złożeniu siedzeń nawet 1,600l), duży prześwit i wzorowe tłumienie nierówności dzięki dopracowanemu zawieszeniu. Wnętrze mimo wieku prezentuje się bardzo korzystnie, wykonane zostało z trwałych materiałów, a fotele są ergonomiczne i świetnie sprawdzają się na trasach liczących setki kilometrów. Typowe zużycie paliwa to 11-13l/100km w mieście, 8.5-9l/100km w trasie i ok. 10-12l/100km w cyklu mieszanym – przy delikatnej jeździe możliwe jest zejście poniżej 10l. Do największych atutów należy niezawodna automatyczna skrzynia biegów, skuteczne wyciszenie wnętrza, legendarna trwałość silnika oraz spora odporność na wysokie przebiegi, jednak kluczem do sukcesu jest właściwa i regularna obsługa. Model T5 jest podatny na tuning zarówno mechaniczny, jak i elektroniczny – profesjonalny chip tuning pozwala bezpiecznie zwiększyć moc nawet do 300KM, co dodatkowo podnosi emocje z jazdy, jednak należy zadbać o regularną wymianę oleju i dbałość o układ chłodzenia. Do typowych usterek należy zaliczyć wycieki oleju spod pokrywy zaworów, awarie intercoolera oraz nieszczelności w układzie dolotowym. Często użytkownicy napotykają na zużycie tulei przednich wahaczy, drobne awarie modułu klimatyzacji czy niedomagania mechanizmu podnoszenia szyb. Koszty napraw są umiarkowane – nowa turbina to ok. 2,000zł, wymiana rozrządu 800-1,200zł, a naprawa zawieszenia to zwykle 700-1,700zł. Ze względu na charakterystyczny system chłodzenia i złożoność konstrukcji silnika, model nie jest polecany do montażu LPG, choć teoretycznie jest to możliwe dla doświadczonych instalatorów przy zastosowaniu odpowiednich komponentów. Volvo V70 T5 doskonale sprawdza się w długodystansowej eksploatacji rodzinnej lub jako weekendowe auto do dynamicznej jazdy. Przy regularnej obsłudze, nawet po 20 latach użytkowania potrafi zachwycać bezawaryjnością i komfortem, a także świetną dostępnością części zamiennych na rynku wtórnym. Auto zdobyło uznanie dzięki niebywałej trwałości, wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa, bogatemu wyposażeniu oraz możliwości jazdy zarówno spokojnej, jak i dynamicznej.