VOLVO V70 I 2.5 R5 TDI 140KM D5 252T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 I 2.5 R5 TDI 140KM D5 252T to doskonała propozycja dla osób poszukujących praktycznego, bardzo trwałego i ekonomicznego kombi z dieslem pod maską. Ten model wyposażony jest w pięciocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 140KM i 290Nm momentu obrotowego, zapewniający sprawną codzienną jazdę – do „setki” przyspiesza w 11,5 sekundy. Największą zaletą tej jednostki jest niskie spalanie: w mieście utrzymuje się wokół 7l/100km, w trasie nawet poniżej 6l, a w cyklu mieszanym wynosi ok. 6,7l/100km, co czyni ten samochód wyjątkowo oszczędnym nawet na tle współczesnych diesli. V70 TDI cechuje się znakomitym komfortem podróżowania, doskonałym wyciszeniem i mechaniczną prostotą gwarantującą długowieczność. Wnętrze jest przestronne, tapicerka trwała, a elementy wykończenia dobrze znoszą upływ czasu. Do typowych awarii zalicza się problemy z przepływomierzem, zaworem EGR oraz sterownikiem pompy wtryskowej, które mogą dawać objawy słabszej pracy silnika czy drgań. Model jest podatny na zapychanie się katalizatora oraz wycieki z układu chłodzenia. Koszty typowych napraw układu wtryskowego wahają się od 1,000 do 2,000zł, wymiana rozrządu kosztuje około 900zł, a naprawy zawieszenia oscylują wokół 800-1,400zł. Ze względu na specyfikę technologii nie zaleca się montażu LPG w tym modelu. Bagażnik o pojemności powyżej 500l i możliwość łatwego przewożenia dużych ładunków predestynują to auto do roli rodzinnej i użytkowej, a także dla firm i flot. Model nie jest popularny wśród tunerów, chociaż można zwiększyć moc niewielkim kosztem poprzez programowe zmiany w ECU; dobrze znosi przebiegi powyżej 400 tys.km, o ile serwisowano go regularnie. Kluczowe jest dbanie o czystość układu dolotowego i regularne wymiany filtrów. V70 I 2.5 R5 TDI 140KM to kompromis między wygodą, trwałością a ekonomią, zachowując przy tym szereg walorów użytkowych na lata – to jeden z solidniejszych modeli wśród dużych kombi na rynku wtórnym.