VOLVO V70 II 2.0 20V TURBO 163KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V70 II z silnikiem 2.0 20V Turbo 163KM to ciekawa propozycja dla osób poszukujących kompromisu pomiędzy osiągami a umiarkowanym zużyciem paliwa. Czterocylindrowa turbodoładowana jednostka napędowa sprawdza się świetnie w codziennej eksploatacji oraz dłuższych trasach, oferując dynamiczne przyspieszenia i elastyczność przy niższych prędkościach obrotowych. Przyspieszenie do 100km/h trwa około 9,5 sekundy, prędkość maksymalna dochodzi do 210km/h. W codziennych warunkach spalanie wynosi około 8,5-9l/100km, w mieście przekracza 10,5l/100km, natomiast na trasie przy spokojnej jeździe można zmniejszyć je nawet do 7,5l/100km. Kabina jest przestronna, ergonomia obsługi na bardzo wysokim poziomie, a liczne udogodnienia i starannie zaprojektowane fotele zapewniają komfort podróżowania nawet podczas długich tras. Pojemność bagażnika oraz elastyczność jego konfiguracji pozwala na wygodne przewożenie bagażu rodzinnego czy większych zakupów. Do typowych problemów technicznych tego silnika należą wycieki oleju z uszczelek i przewodów, wyeksploatowane turbosprężarki przy większych przebiegach, awarie cewek zapłonowych, a także elementów osprzętu – przepływomierz, zawory i czujniki. Czasami pojawiają się charakterystyczne stukania zawieszenia, które wymuszają wymianę tulei lub amortyzatorów. Jednak stosunkowo niewielki koszt części zamiennych i serwisu pozwala na zachowanie ekonomiki użytkowania. Silnik jest dobrze przystosowany do instalacji LPG pod warunkiem zastosowania odpowiedniej sekwencyjnej instalacji oraz regularnej kalibracji. Volvo V70 II 2.0 20V Turbo 163KM polecane jest zarówno rodzinom potrzebującym przestrzeni i bezpieczeństwa, jak i osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Model ten sprawdzi się także w roli pojazdu flotowego, oferując wysoką wartość rezydualną i odporność na intensywną eksploatację. Wersja ta bywa wybierana również do drobnych modyfikacji tuningowych dzięki sporemu potencjałowi jednostki napędowej i wytrzymałemu podwoziu.