Volvo V70 III FL 3.0 T6 24V 304KM to prestiżowe kombi klasy wyższej, które oferuje nie tylko ogromną przestrzeń, komfort i praktyczność, ale także wyjątkową moc i dynamikę dzięki turbodoładowanemu silnikowi rzędowemu o sześciu cylindrach. Ta flagowa jednostka napędowa o mocy 304KM i 440Nm momentu obrotowego daje fantastyczne osiągi – przyspieszenie do 100km/h zajmuje zaledwie 6 sekund, prędkość maksymalna to 250km/h (ogranicznik elektroniczny), a reakcja na gaz, także przy pełnym obciążeniu auta, budzi podziw nawet wymagających kierowców. Model ten wyposażono standardowo w automatyczną skrzynię Geartronic i napęd na cztery koła AWD, co czyni V70 III T6 jednym z najlepiej prowadzących się kombi na rynku, zarówno na autostradzie, jak i w trudniejszych warunkach zimowych. Wnętrze auta to synonim luksusu – wysokiej klasy materiały, skórzane tapicerki, pełna elektryka foteli, rozbudowany system audio Premium Sound, opcjonalna nawigacja, klimatyzacja czterostrefowa, liczne systemy bezpieczeństwa, ogrzewanie postojowe oraz praktyczne dodatki takie jak elektryczna klapa bagażnika i dzielona tylna kanapa. Przestrzeń bagażowa liczy 575 litrów, a składane siedzenia zwiększają ją do ponad 1 600 litrów, co sprawia że V70 T6 doskonale sprawdza się jako rodzinne lub podróżnicze auto na długie trasy. Typowe spalanie w mieście sięga 13-15l/100km, na trasie można uzyskać wyniki 9-10l/100km – nie jest to auto dla oszczędnych kierowców, ale też nie taki jest jego charakter. Do typowych problemów zalicza się awarie cewek zapłonowych, sporadyczne wycieki oleju z uszczelek pokrywy zaworowej, konieczność regularnej obsługi systemu chłodzenia oraz potencjalne zużycie turbo przy bardzo wysokich przebiegach. Rozrząd napędzany jest łańcuchem, ale po przekroczeniu 200-250 tys. km zdarzają się przypadki jego rozciągnięcia, co wymaga kosztownej wymiany. Skrzynia Geartronic wymaga wymian oleju, a zaniedbania serwisowe mogą skutkować szarpaniem lub spadkiem płynności zmiany biegów. Układ AWD uchodzi za trwały, choć przy wysokim przebiegu wymagana bywa naprawa osprzętu haldex oraz wymiana oleju w przekładniach. Samochód nie należy do modeli polecanych do montażu LPG z uwagi na złożoną elektronikę i wysoką temperaturę pracy silnika. Model chętnie wybierany do tuningu elektronicznego – odpowiedni chip tuning pozwala podnieść moc silnika powyżej 340KM przy zachowaniu trwałości, pod warunkiem dbałości o chłodzenie i regularny serwis. Volvo V70 III T6 doceniane jest przez rodziny za bezpieczeństwo i przestronność, a przez entuzjastów motoryzacji za nietuzinkowy silnik i sportowe właściwości jezdne. Auto posiada bardzo wysoką wartość rezydualną i należy do najbardziej poszukiwanych odmian tej generacji V70.