VOLVO V90 I 2.9 R6 24V DOHC 204KM B6304S – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo V90 I z silnikiem 2.9 R6 24V DOHC 204KM B6304S to wersja jeszcze bardziej dynamiczna od odmiany 180-konnej, skierowana do entuzjastów klasycznych, dużych i komfortowych kombi, którzy oczekują lepszych osiągów przy zachowaniu szwedzkiej niezawodności i prestiżu. Rzędowy, sześciocylindrowy silnik DOHC generuje 204KM i 270Nm, umożliwiając przyspieszenie do 100km/h w 8,8s i rozwinięcie prędkości maksymalnej około 215km/h. Kulturę pracy i brzmienie tej jednostki doceniają zwłaszcza znawcy klasycznych samochodów – jednostka rozwija moc liniowo, jest bardzo elastyczna i przy bieżącym serwisie potrafi przekroczyć 400 tys. km bez napraw głównych. W mieście auto zużywa ok. 13l/100km, w trasie realne jest spalanie 8-9l/100km. Typowe wady tego silnika to wycieki oleju z uszczelek, nieszczelności w układzie chłodzenia, możliwe awarie cewek oraz przepływomierza, okresowo awarie silnika krokowego oraz czujników położenia wałków. W zawieszeniu najczęściej wymieniane są tuleje oraz amortyzatory, które przy dużych przebiegach mogą się wybijać. Model świetnie toleruje instalacje LPG, a gaz często wykorzystywany jest w egzemplarzach używanych rodzinnie lub do jazdy miejskiej, znacznie ograniczając koszty paliwa. Wnętrze to wzór trwałości – rozpiętość wyposażenia, miękka tapicerka, pełna elektryka, podgrzewane fotele czy klimatyzacja. Ogromny bagażnik i możliwość złożenia tylnych siedzeń to atut dla rodzin i osób z aktywnym trybem życia. V90 I z silnikiem 204KM nie jest autem dla fanów sportowych przeróbek, ale chiptuning elektroniczny pozwala nieco poprawić osiągi. Auto sprawdza się świetnie jako kombi na długie trasy, rodzinny samochód z nutą ponadczasowego stylu i prestiżu na rynku wtórnym. Serwis i dostępność części są bardzo dobre, co czyni eksploatację przewidywalną i stosunkowo ekonomiczną jak na auto tej klasy. Trwałość to największy atut tej wersji, a regularny serwis pozwala uniknąć poważnych usterek.