VOLVO XC60 3.0 T6 304KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC60 3.0 T6 304KM to topowa benzynowa propozycja pierwszej generacji średniego SUV-a Volvo, skierowana do wymagających kierowców poszukujących dynamicznych osiągów i wysokiego komfortu podróżowania. Silnik 3.0 T6 to rzędowa, sześciocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocą 304KM oraz momentem obrotowym 440Nm dostępnym już od 2100 obr/min, co pozwala na osiągnięcie prędkości 100km/h w czasie ok. 7 sekund i prędkości maksymalnej rzędu 225km/h. Auto zapewnia świetną elastyczność oraz wysoką kulturę pracy w każdym zakresie obrotów, co czyni go znakomitym wyborem na szybkie przemieszczanie się po autostradach jak i dynamiczną jazdę miejską. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to ok. 11-12l/100km, w warunkach miejskich może przekroczyć 14l, natomiast poza miastem można zejść do 9,5l. XC60 T6 oferuje bardzo wysoki komfort jazdy – fotele są obszerne, regulowane elektrycznie, tapicerka najczęściej skórzana, system audio klasy premium i zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz wspomagania jazdy. Wnętrze jest przestronne dla pięciu osób, a bagażnik o pojemności 495l pozwala komfortowo przewozić rodzinę czy większe bagaże. Typowe awarie obejmują wycieki z układu chłodzenia, zużycie cewek zapłonowych, przepustnicy oraz sporadyczne problemy z turbosprężarką, zwłaszcza przy nieregularnej wymianie oleju. Automatyczna skrzynia biegów wymaga serwisu co 60-80 tys. km, zaniedbania prowadzą do awarii mechatroniki. Koszty serwisowania i napraw są wysokie jak na segment premium, jednak dostępność części zamiennych i popularność modelu usprawniają serwisowanie. Instalacja LPG jest technicznie możliwa, ale inwestycja jest znaczna i wymaga precyzyjnego montażu przez doświadczony serwis. XC60 T6 świetnie nadaje się do delikatnego tuningu elektronicznego. Model chwalony przez rodziny za komfort, przez flotę za trwałość i przez pasjonatów za możliwości osiągów, bezpieczeństwa i wytrzymałości zawieszenia. Wady to wysokie rachunki za paliwo i serwis, ograniczona zwrotność w mieście oraz słaba widoczność przez tylne słupki typowe w SUV-ach.