VOLVO XC60 I FL 2.0 D3 150KM D4 204T4 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC60 I FL 2.0 D3 150KM z jednostką D4 204T4 to jeden z najpopularniejszych modeli w segmencie średnich SUV-ów premium, ceniony za niezawodność, bezpieczeństwo oraz bardzo dobre właściwości jezdne zarówno w trasie, jak i w mieście. Czterocylindrowy turbodiesel o mocy 150KM charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym dostępnym już od niskich obrotów, co ułatwia dynamiczne ruszanie, sprawne wyprzedzanie i komfortową jazdę z pełnym załadunkiem. Silnik ten wyróżnia się niskim zużyciem paliwa – realnie w cyklu mieszanym można osiągnąć wynik na poziomie 6-7,5l/100km, a na trasie przy spokojnej jeździe nawet poniżej 6l/100km. Układ napędowy oferuje dobre osiągi przy zachowaniu rozsądnych kosztów eksploatacji, jednak podstawą niezawodności jest regularna wymiana oleju i filtrów co 15 tys. km oraz stosowanie wysokiej jakości paliwa. Wnętrze XC60 pierwszej generacji po liftingu jest bardzo przestronne, wygodne i świetnie wyciszone. Obszerne, ergonomiczne fotele zapewniają komfort nawet na długich trasach, a ilość schowków i rozwiązań praktycznych przekłada się na codzienną wygodę użytkowania tego SUV-a zarówno w rodzinnych, jak i biznesowych zastosowaniach. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, a systemy multimedialne oraz bezpieczeństwa na tle konkurencji wypadają bardzo dobrze. Przestronny bagażnik o pojemności od 495 do 1455 litrów z łatwością pomieści bagaże na wakacyjny wyjazd lub duże zakupy. Typowe wady i awarie dotyczą głównie układu recyrkulacji spalin EGR, który ma tendencje do zapychania się przy przewadze krótkich tras, sporadyczne problemy dotyczą również układu wtryskowego oraz zaworu DPF, zwłaszcza gdy samochód użytkowany jest głównie w mieście. Utrzymanie filtrów cząstek stałych w dobrej kondycji wymaga regularnych wyjazdów na dłuższe trasy. Przedwczesne zużycie dwumasowego koła zamachowego, sprzęgła czy elementów zawieszenia wielowahaczowego to kolejne kwestie, na które należy zwracać uwagę – koszty napraw bywają wysokie, ale części zamienne są już szeroko dostępne na rynku. Silnik 2.0 D3 nie jest przystosowany do montażu instalacji LPG, ale niskie spalanie czyni taki zabieg niepotrzebnym. Typowe naprawy dotyczą wymian filtrów, oleju, regeneracji DPF i okresowej wymiany części zawieszenia. Volvo XC60 I FL 2.0 D3 to świetny wybór dla rodzin ceniących komfort, bezpieczeństwo i przestrzeń, jak również dla flot oczekujących niezawodności oraz niskiego kosztu kilometra. Model jest odporne na rdzę, ma wysoką wartość rezydualną, a delikatnymi punktami pozostają skomplikowana elektronika, potencjalne awarie EGR i przepustnicy oraz drogi serwis automatycznych skrzyń biegów.