VOLVO XC60 I FL 2.0 D4 190KM D4 204T14 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC60 I FL 2.0 D4 190KM D4 204T14 to nowoczesny i wydajny SUV segmentu premium, skierowany do kierowców oczekujących mocnego silnika wysokoprężnego, bogatego wyposażenia i absolutnego bezpieczeństwa, zarówno podczas codziennego użytkowania, jak i w dalekich trasach. Czterocylindrowy diesel z turbosprężarką oferuje 190KM i aż 400Nm momentu obrotowego, co zapewnia świetne przyspieszenie do 100km/h w ok. 8,1 sekundy jak również dynamiczną elastyczność przy wyprzedzaniu i jeździe z ładunkiem. Średnie zużycie paliwa to 6,1-7,5l/100km, a podczas spokojnej jazdy na trasie zużycie może być jeszcze niższe, co przekłada się na duży zasięg i rzadkie wizyty na stacji. Jednostka napędowa jest postrzegana jako oszczędna i trwała, ale – jak większość współczesnych diesli – wymaga regularnego serwisu, w tym czyszczenia układu EGR, konserwacji filtra DPF oraz wymiany oleju co 15 tys. km. Wnętrze Volvo XC60 FL to synonim szwedzkiego komfortu – miękkie, przestronne fotele, wykończenie wysokiej klasy, bogate wyposażenie multimedialne, świetne nagłośnienie oraz topowe systemy bezpieczeństwa. Bagażnik o pojemności do 1455 litrów jest bardzo praktyczny, a układ zawieszenia pozwala zarówno na spokojną jazdę rodzinną, jak i szybsze pokonywanie zakrętów z pełnym obciążeniem. Typowe awarie dotyczą systemu EGR, sporadyczne są wycieki oleju i uszkodzenia turbo przy bardzo dużych przebiegach. Problematyczny bywa elektroniczny system SCR z AdBlue, który wymaga uzupełniania i serwisu w autoryzowanej stacji. Koszty napraw i przeglądów oscylują na poziomie segmentu premium, ale dostępność zamienników i coraz większa liczba niezależnych serwisów ogranicza wydatki eksploatacyjne. Silnik nie jest adaptowany do LPG ze względu na technologię wtrysku common rail i nowoczesny osprzęt. Volvo XC60 I FL 2.0 D4 190KM zyskuje uznanie jako pojazd do codziennej pracy w firmie, rodzinnego użytku i długich tras, zachwycając wygodą podróżowania w każdym terenie. Modele te nie są częstym obiektem tuningu, lecz chip tuning pozwala uzyskać nawet 210-220KM bez ryzyka dla trwałości. Wady to wysokie koszty usług serwisowych oraz potencjalne problemy z DPF i elektroniką na starcie, zaletami pozostają niska awaryjność, spalanie i prestiż.