VOLVO XC60 II 2.0 D3 150KM D4 204T4 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC60 II 2.0 D3 150KM i D4 204T4 to wysokoprężne propozycje, które przekonują komfortem, trwałością i ekonomią użytkowania. D3 o mocy 150KM świetnie sprawdza się w codziennej eksploatacji, stanowiąc kompromis pomiędzy przyzwoitą dynamiką a niskim zużyciem paliwa – w praktyce spalanie oscyluje wokół 5,5–6,5 l/100km, a przy spokojnej jeździe nawet niżej. Wersja D4, wyposażona w silnik 204T4 doładowany o mocy 190KM, daje zauważalnie więcej radości z jazdy, przyspieszając do setki w niespełna 8 sekund, a konsumując jedynie nieznacznie więcej paliwa. Obie jednostki charakteryzuje wysoka elastyczność, niska awaryjność, pod warunkiem korzystania z dobrego paliwa i regularnej obsługi serwisowej: kluczową rolę odgrywa dbanie o filtr DPF, wymiany oleju i okresowe czyszczenie układu dolotowego oraz recyrkulacji spalin. Wykończenie wnętrza to najwyższa półka segmentu SUV: fotele dają znakomity komfort, nawet dalekodystansowe podróże dzięki bardzo dobrej akustyce i klimatyzacji przebiegają bez zmęczenia. Przestronny bagażnik, mnogość schowków i systemów rozrywki to zalety codzienne, które docenią rodziny, floty oraz osoby podróżujące z dużą ilością bagażu. Trwałość całego układu napędowego uznaje się za dużą, jednak typowe awarie to czasem problemy z czujnikami, zapychanie DPF i EGR głównie przy miejskiej jeździe oraz drobne wycieki płynów. Koszty napraw są relatywnie akceptowalne w stosunku do klasy pojazdu, a sieć serwisowa Volvo gwarantuje szeroki dostęp do oryginalnych i zamiennych części oraz fachowego wsparcia. Instalacja LPG nie jest możliwa w tych jednostkach, za to tuning diesli polega zazwyczaj na chiptuningu, co pozwala bezpiecznie zwiększyć moc i moment obrotowy. Modele D3 i D4 XC60 II cenią użytkownicy flotowi, rodziny oraz osoby wymagające bezpiecznego i komfortowego SUV-a, który nie zrujnuje właściciela pod dystrybutorem i podczas okresowego serwisu.