Volvo XC70 II FL 2.0 D4 181KM D4 204T5 to dynamiczny i oszczędny wariant dużego, rodzinnego kombi z napędem na cztery koła, który szczególnie docenią osoby często podróżujące i użytkownicy flotowi. Silnik diesla 2.0 D4 o mocy 181KM zapewnia bardzo dobre osiągi jak na uterenowione kombi – sprint do 100km/h trwa około 8,8 sekundy, a maksymalna prędkość to 205km/h. Silnik dysponuje momentem 400Nm, co przekłada się na świetną elastyczność nawet przy pełnym załadunku, a średnie spalanie według użytkowników wynosi 6,5l/100km w mieście oraz 5,0l/100km w trasie. Do typowych awarii tej jednostki zalicza się zapychanie filtra DPF i usterki EGR, co jest typowe dla współczesnych diesli użytkowanych w krótkich cyklach. Silnik wymaga terminowej wymiany paska rozrządu oraz regularnej obsługi układu wtryskowego (czyszczenie wtryskiwaczy, okresowe wymiany oleju). Układ napędu AWD opiera się na sprzęgle Haldex i ceniony jest za dużą trwałość, o ile regularnie wymienia się olej i czyści filtry. Automatyczna skrzynia Geartronic jest wygodna, płynnie zmienia biegi, jednak także wymaga serwisu olejowego co 60 tys. km. Zawieszenie jest komfortowe, dobrze tłumi nierówności i nawet na szutrowych drogach pozwala na bezstresową podróż, a jego eksploatacja obejmuje głównie wymiany tulei oraz amortyzatorów co około 80-120 tys. km. Wnętrze Volvo oferuje bardzo wysoki komfort – miękkie siedzenia, obszerna przestrzeń bagażowa do 1,600 litrów po złożeniu tylnej kanapy, wygodne multimedia, szeroka gama systemów bezpieczeństwa i wysokiej jakości wykończenie. Model nie jest popularny w tuningu, choć umiarkowany chip tuning może poprawić osiągi. Montaż LPG nie jest możliwy z racji konstrukcji diesla. XC70 II FL 2.0 D4 polecany do długich tras, na rodzinne wyjazdy i jako auto firmowe do codziennej pracy.