Volvo XC90 3.2 243KM to propozycja dla poszukujących SUV-a z dużą, wolnossącą jednostką sześciocylindrową, który potrafi zaskoczyć elastycznością oraz płynnością jazdy, typową dla aut o większej pojemności. Silnik 3.2 R6 generuje 243KM oraz 320Nm, zapewniając przyspieszenie do setki w 9.5 sekundy, a napęd na wszystkie koła przekłada się na stabilność w każdych warunkach. Średnie spalanie wynosi 13–15l/100km w mieście i ok. 10l/100km w trasie. Pasażerowie chwalą bogate wyciszenie, komfortowe zawieszenie oraz przestronne, modulowane wnętrze, pozwalające na podróże nawet w siedem osób i pojemny bagażnik mieszczący powyżej 600 litrów. Model ceniony jest za niezawodność jednostki napędowej przy odpowiedniej obsłudze, jednak typowymi problemami są tu wycieki oleju spod pokrywy zaworów, sporadyczne awarie czujników wałka rozrządu i drobne usterki automatycznej skrzyni biegów. Wielu użytkowników narzeka również na koszt wymiany rozrządu (ok. 1,800zł), drogie naprawy w przypadku uszkodzenia elektroniki silnika i czujników (od 800 do 1,500zł) oraz ceny części eksploatacyjnych jak amortyzatory czy elementy zawieszenia, często przekraczające 1,000 zł za oś. Model nie jest wskazany do montażu LPG ze względu na specyfikę pracy zaworów i wysoki stopień skomplikowania sterowania, choć zdarzają się poprawnie działające instalacje. W kwestiach tuningu auta praktycznie się nie modyfikuje, choć można poprawić soft skrzyni biegów czy drobne optymalizacje mechaniki. Pilarzowi wybierają XC90 3.2 za spokój ducha związany z trwałością silnika, wysokim komfortem i bardzo dużą praktycznością. Samochód jest idealny jako reprezentacyjne auto rodzinne, flotowe oraz jako drugi samochód dla osób ceniących bezawaryjność, bezpieczeństwo i świetne prowadzenie na dłuższych trasach oraz drogach nieco gorszej jakości.