VOLVO XC90 I 2.4 D5 163KM D5 244T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Volvo XC90 I 2.4 D5 163KM D5 244T to jedna z najpopularniejszych wersji szwedzkiego SUV-a z dieslem, stanowiąca kompromis pomiędzy osiągami, ekonomiką i długowiecznością jednostki napędowej. Pięciocylindrowy silnik diesla D5 2.4 litra generuje 163KM oraz imponujący moment 340Nm, co przekłada się na dobre przyspieszenie (10,9 sekundy do 100km/h) oraz znakomite właściwości jezdne, zarówno podczas jazdy po mieście jak i w trasie czy podczas holowania. Średnie spalanie z reguły zamyka się w 8-9l/100km, a w trasie można zejść poniżej 7l/100km. Siedmiomiejscowe wnętrze oferuje obszerną kabinę wykonaną z trwałych materiałów, ergonomiczne i wygodne fotele oraz szereg praktycznych rozwiązań logistycznych. Model cieszy się opinią wytrzymałego i odpornego na duże przebiegi, ale użytkownicy muszą liczyć się ze słabymi punktami, jak problemy z zaworem EGR i wtryskiwaczami, awarie automatycznych skrzyń biegów, wycieki z układu chłodzenia czy awarie sterowania turbosprężarką. Elementy zawieszenia przedniego wymagają regularnych przeglądów i napraw, zwłaszcza tuleje oraz drążki kierownicze. Koszt naprawy wtryskiwacza to ok. 800–1,300zł, wymiana rozrządu 900–1,600zł, przegląd automatycznej skrzyni biegów to wydatek do 4,000zł. XC90 2.4 D5 nie nadaje się do montażu LPG, natomiast silnik dobrze znosi chip tuning – po profesjonalnej modyfikacji można uzyskać 190–200KM, poprawiając elastyczność bez zwiększonego ryzyka awarii. Model ten ceniony jest jako rodzinne auto podróżne, SUV flotowy i samochód używany do zadań specjalnych, takich jak holowanie przyczep czy częste, długie trasy służbowe. Jego wszechstronność, bezpieczeństwo i komfort sprawiają, że jest to jeden z najbardziej udanych dużych SUV-ów na rynku wtórnym, wybierany zarówno przez osoby indywidualne, jak i firmy.