VW Golfa Cabrio MK3 od Bartłomieja

0

Bartłomiej jest właścicielem wyjątkowego VW Golfa Cabrio MK3 w wersji Gibki Style. Początkowo miało to być auto na lato, kupione z nudów, lecz szybko stało się projektem pełnym pasji. Pierwotnie Golf był w wersji Special, lecz liczne modyfikacje zmieniły go w prawdziwy unikat. Choć auto miało trafić na sprzedaż, remont karoserii zapoczątkował lawinę zmian.

Inspiracje do projektu czerpał z własnej wyobraźni, wzbogaconej o odrobinę szaleństwa. Bartłomiej pragnął stworzyć coś, czego nie ma nikt inny. Wzorcem do naśladowania był projekt Christiana z Niemiec (@chrome_wolf). Projekt realizował wspólnie ze znajomymi, którzy dzielili z nim tę pasję.

Pod maską znajduje się seryjne 1.8 8V z ostrym wałkiem rozrządu. Trwają prace nad montażem kolektora 4-2-1 i gaźników motocyklowych. Swap zawieszenia z wersji GTI obejmował belkę, wahacze, stabilizatory i przejście na rozstaw 5×100 z hamulcami VR6. Auto stoi na airride – przód to skracany gwint KW od Czesława, tył na MTS Gold. Sterowanie to autorski projekt Bartłomieja – każde koło kontrolowane osobno.

Z zewnątrz Golf przeszedł pełną metamorfozę: zderzaki USA, grill z halogenami Hella i brewką Kamei, listwa tylnej klapy z wersji japońskiej, pojedyncza wycieraczka Bonrath, lusterka Projektzwo i dokładki Zendera. Karoseria zyskała kolor BMW San Marino Blau – obecnie trwa jego poprawa. Auto porusza się na felgach Carline CM6 (9J przód, 9.5J tył).

Wnętrze wzbogacono o niebieskie Recaro obszyte welurem, dywaniki pod kolor i granatowy dach.

Technologicznie Golf wyróżnia się kompletem niebieskiego oświetlenia Hella – tylne lampy, kierunkowskazy i obrysówki pokryte niebieską folią PPF.

Jazda tym projektem to czysta przyjemność. Auto wzbudza emocje i przyciąga spojrzenia – dokładnie tak, jak chciał Bartłomiej.

Wyzwania? Części do MK3 bywają trudno dostępne, a ich ceny zaskakują. Jednak dzięki wsparciu znajomych i własnej wytrwałości projekt zmierza do upragnionej formy.

Bartłomiej radzi przyszłym pasjonatom: „Zróbcie to i się nie zastanawiajcie – młodość ma się tylko raz!” Szczególne podziękowania kieruje do Czesława Air Suspension i DamTap za perfekcyjne wnętrze. Pozostałe modyfikacje realizuje samodzielnie, wspólnie ze znajomymi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj