Koncern, inwestując 10 mld euro do 2030 roku, ma na celu zabezpieczenie dostaw energii dla Niemiec i przyspieszenie transformacji energetycznej. Planuje się m.in. zbudowanie 20 000 ultraszybkich punktów ładowania samochodów osobowych.
BP, we współpracy z największą niemiecką siecią stacji benzynowych Aral, zamierza znacząco rozbudować infrastrukturę ładowania. Jednym z kluczowych celów jest zbudowanie do roku 2030 aż 20 000 ultraszybkich punktów ładowania dla samochodów osobowych oraz sieci węzłów mobilności o bardzo niskiej emisji CO2 dla średnich i ciężkich pojazdów użytkowych.
Obecnie bp obsługuje ponad 1700 punktów ładowania samochodów, co czyni go jednym z głównych dostawców ultraszybkich ładowarek w Niemczech pod marką Aral puls. Planuje się, że do roku 2025 sieć ta rozrośnie się do 5000 punktów ładowania o mocy co najmniej 150 kW, a do roku 2030 osiągnie liczbę 20 000 punktów ładowania.
Patrick Wendeler, dyrektor generalny BP Europa SE, podkreślił, że Niemcy są kluczowym rynkiem dla firmy i stanowią przykład jej zobowiązań. Firma zwiększa inwestycje na niemieckim rynku, aby dostarczyć klientom więcej niskoemisyjnej energii i produktów.
W planach inwestycyjnych bp znajduje się również produkcja zielonego wodoru. Trwają prace nad projektem „Lingen Green Hydrogen,” który zakłada instalację elektrolizera o mocy 100 MW w Lingen, planowaną do ukończenia na początku 2026 roku. W Wilhelmshaven rozważa się rozwój centrum wodorowego z budową krakera amoniaku, który mógłby importować do 130 000 ton wodoru o niskiej zawartości CO2 rocznie od 2028 roku.
Firma angażuje się również w projekty morskiej energetyki wiatrowej o łącznej mocy 4 GW, które mają wesprzeć produkcję zielonego wodoru, biopaliw, rozwój elektromobilności oraz dekarbonizację rafinerii i przemysłu w Niemczech.