Seat Leon Cupra – niewinnie wyglądający kompakt ustanowił nowy rekord prędkości dla aut swojej klasy. I po raz kolejny udowodnił, że serce pojazdu ukryte jest pod jego maską.
Klasyka i nowoczesność
Najszybszy seryjnie produkowany samochód z przednim napędem wywalczył swoją pozycję na torze w Nurburgring pokonując rywali i stając się przedmiotem pożądania kierowców marzących o sportowych emocjach. Klasyczna linia nadwozia nowego Leona odwołuje się do najlepszych tradycji w konstruowaniu funkcjonalnych hatchbacków. Sportowy charakter auta miłośnicy czterech kółek poznają jednak od razu za sprawą dużych felg i prześwitujących przez obręcze czerwonych zacisków hamulcowych. Poza tym Leon Cupra niewiele różni się od swojej grzeczniejszej wersji. Widać, że konstruktorzy z fabryki Seata, projektując linię nadwozia, postawili przede wszystkim na klasykę. Ostre rysy karoserii czy dwie końcówki wydechu to przecież standard dla podrasowanych kompaktów. Podwozie wersji Cupra zostało jednak obniżone, a pomiędzy symetrycznie umieszczonymi końcówkami wydechu znajduje się charakterystyczny dyfuzor. Jednak gdybyśmy spotkali auto Seata zaparkowane pod supermarketem, prędzej zwrócilibyśmy uwagę na jego harmonijne kształty, niż sportowy charakter. Dynamika samochodu podkreślona w linii nadwozia była nieodłączną cechą hatchbacków od pierwszych konstrukcji z lat siedemdziesiątych. Dlatego nowego Seata Leona Cupra można śmiało zaliczyć do najlepszych konstrukcji aut kompaktowych. A jego sportowy charakter i wyjątkowe możliwości ujawniają się podczas jazdy.
Serce bije pod maską
Silnik i układ jezdny to z kolei dziecko współczesnych technologii. To właśnie dzięki swoim właściwościom jezdnym, samochód daje kierowcy niesłychane wrażenia podczas prowadzenia. Moc ukryta pod maską powstaje w dwulitrowej turbodoładowanej jednostce napędowej wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa. Klienci decydujący się na zakup samochodu w salonie Lelek-Gliwice mają do wyboru pojazdy w dwóch wersjach mocy oraz z dwoma rodzajami skrzyń biegów. Silnik może osiągać moc 265 KM lub 280 KM przy momencie obrotowym na poziomie 350 Nm osiągalnym w szerokim zakresie pracy. Oferowane są samochody z sześciostopniową przekładnią manualną oraz automatyczną skrzynią biegów DSG. Jednostka napędowa jest idealnie zestrojona z przekładnią, co skutkuje dostępnością pełnej mocy w szerokim zakresie obrotów. Serce pojazdu doskonale współpracuje z obniżonym zawieszeniem, oferując doskonałe własności jezdne. Dostępne są zaprogramowane trzy tryby jazdy, które umożliwiają dostosowanie własności trakcyjnych pojazdu do indywidualnych preferencji i warunków drogowych. Możemy korzystać z fabrycznych programów: Comfort, Sport i Cupra, a także stworzyć indywidualne ustawienia. Całość pozostaje pod kontrolą kierowcy, dzięki wzmocnionym i świetnie wentylowanym hamulcom.
Na koniec warto podkreślić oszczędność w formie i klasę, którymi charakteryzuje się wnętrze pojazdu. Zarówno deska rozdzielcza, jak i fotele, zostały zaprojektowane minimalistycznie. Oszczędność stylu doskonale współgra z dynamiką pojazdu, a wysokojakościowe materiały wykończeniowe dają wrażenie wysokiego komfortu.