Volvo EX40 Twin Motor Performance 78 kWh 442 KM to sportowa interpretacja kompaktowego elektrycznego SUV a marki, której zadaniem jest połączenie szybkości reakcji, większej mocy i ostrzejszego charakteru z codzienną funkcjonalnością i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie; na zewnątrz Performance rozpoznasz po akcentach stylistycznych i mocniej wypełnionych nadkolach, a w kabinie po detalach o sportowej tonacji oraz rozszerzonych możliwościach konfiguracji trybów jazdy, dzięki którym można precyzyjniej dobrać siłę rekuperacji, czułość pedału przyspieszenia i intensywność pracy układu kierowniczego; dwa silniki elektryczne zapewniają łączną moc 442 KM i natychmiastowy skok momentu obrotowego, co przekłada się na imponujące przyspieszenia przy każdym wciśnięciu gazu i wyjątkowo pewne wyjścia z zakrętów, a dopracowana kontrola trakcji w trybie 4×4 pomaga skutecznie wykorzystać potencjał także na wilgotnej nawierzchni; bateria 78 kWh stanowi solidny bufor energii dla dynamicznej jazdy, a udoskonalone oprogramowanie zarządzające temperaturą dba o utrzymanie powtarzalności osiągów podczas wielokrotnych przyspieszeń oraz w dłuższych odcinkach autostradowych; ładowanie prądem zmiennym przez wallbox zapewnia wygodną obsługę nocą w domu lub w firmie, a szybkie ładowanie prądem stałym, z typową dla tego segmentu mocą, sprawia, że przejście od niskiego poziomu naładowania do granicy około osiemdziesięciu procent wymaga zaledwie krótkiej przerwy, jeśli bateria jest odpowiednio przygotowana termicznie; zawieszenie i układ kierowniczy w wersji Performance zestrojono tak, by zachować stabilność przy wyższych prędkościach i szybkim pokonywaniu łuków, jednocześnie nie rezygnując z komfortu istotnego przy codziennych dojazdach po nierównościach; kabina to minimalistyczna, ergonomiczna przestrzeń z bardzo dobrą widocznością, wygodnymi fotelami i prostym w obsłudze systemem multimedialnym opartym na usługach Google, który potrafi planować postoje pod ładowanie z uwzględnieniem topografii trasy i temperatury; pakiet asystentów kierowcy jest kompletny i obejmuje rozwiązania takie jak adaptacyjny tempomat z funkcją asysty w korku, utrzymanie pasa, monitorowanie martwego pola z interwencją, system unikania kolizji z aktywną korektą kierownicy oraz obszerny zestaw kamer ułatwiających manewry w mieście; opinie kierowców podkreślają świetną powtarzalność mocy, kulturę pracy bez wibracji oraz bezstresową obsługę dzięki aktualizacjom oprogramowania, które z czasem potrafią dodać funkcje lub poprawić efektywność energetyczną; przewidywane koszty eksploatacji są korzystne jak na tę klasę mocy, głównie z uwagi na brak tradycyjnej skrzyni biegów i innych elementów podatnych na zużycie, jednak trzeba liczyć się z wyższą ceną opon i ich szybszym ścieraniem przy częstej dynamicznej jeździe; na tle konkurencji w rodzaju Tesla Model Y Performance, Hyundai Ioniq 5 AWD w sportowym zestrojeniu czy Kia EV6 GT Line, EX40 Performance wyróżnia się pasywnym i aktywnym bezpieczeństwem oraz spokojniejszym, bardziej przewidywalnym charakterem prowadzenia, przy zachowaniu bardzo wysokiego tempa; zalety tej odmiany to mocny i powtarzalny napęd, stabilny układ jezdny, bogate multimedia i bezpieczeństwo, a wady to nieco twardszy odczuwalny komfort na dużych kołach i większe zużycie energii w autostradowym tempie, które wymaga planowania postojów na szybkich ładowarkach.
Strona główna Samochody elektryczne - dane techniczne Volvo EX40 Twin Motor Performance 78 kWh 442 KM – sportowy wariant...