Jazda z wyciekiem z wysprzęglika jest teoretycznie możliwa, ale wiąże się z poważnym ryzykiem i nie powinna być kontynuowana dłużej niż absolutnie konieczne. Wysprzęglik to kluczowy element hydraulicznego układu sprzęgła, odpowiadający za rozłączanie napędu podczas zmiany biegów. Wyciek płynu hydraulicznego powoduje stopniowy spadek ciśnienia w układzie, co objawia się najpierw miękkim, gąbczastym pedałem sprzęgła, koniecznością kilkukrotnego wciskania pedału, a następnie coraz większymi trudnościami z wrzucaniem biegów, zwłaszcza pierwszego i wstecznego. W zaawansowanym stadium wyciek prowadzi do zupełnej utraty możliwości rozłączenia sprzęgła – pedał wpada w podłogę, a samochód nie reaguje na próby zmiany biegów. Co więcej, w wielu autach układ sprzęgła i hamulcowy korzystają z tego samego zbiorniczka płynu, więc wyciek z wysprzęglika może doprowadzić do utraty sprawności hamulców. Nawet jeśli początkowo udaje się jeszcze jeździć, wyciek będzie się pogłębiał – nie ma możliwości, by sam się zatrzymał. Każda dalsza jazda grozi nie tylko unieruchomieniem pojazdu w najmniej oczekiwanym momencie, ale i zagrożeniem dla bezpieczeństwa. Dlatego w razie zauważenia wycieku płynu, problemów z pedałem sprzęgła lub trudności z wrzucaniem biegów należy jak najszybciej udać się do warsztatu i usunąć usterkę.