Koło dwumasowe może hałasować wyłącznie przy gaszeniu silnika, zwłaszcza w początkowej fazie zużycia. W momencie wyłączania jednostki napędowej dochodzi do gwałtownego spadku obrotów i zmiany kierunku działania sił w układzie napędowym. Jeśli sprężyny tłumiące w dwumasie są już wypracowane, a wewnętrzne elementy mają luzy, pojawia się charakterystyczny metaliczny stuk, klekot lub dźwięk przypominający „dzwonienie”. Hałas ten może być słabo słyszalny podczas jazdy, ale wyraźnie pojawia się właśnie przy gaszeniu silnika. Wraz z postępem zużycia dwumasa zaczyna hałasować także przy uruchamianiu silnika, zmianach obciążenia, a nawet podczas jazdy na niskich obrotach. Hałas przy gaszeniu silnika to sygnał, że dwumasa nie tłumi już skutecznie drgań i wymaga kontroli. Ignorowanie tego objawu prowadzi do szybkiego pogorszenia komfortu jazdy, a w skrajnych przypadkach do uszkodzenia sprzęgła, skrzyni biegów i innych elementów napędu.