Dwumasowe koło zamachowe, potocznie zwane „dwumasą”, to zaawansowany element układu przeniesienia napędu, którego zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych generowanych przez silnik. W codziennej eksploatacji nie występuje zjawisko klasycznego „rozregulowania” dwumasy, jak w przypadku mechanizmów wymagających okresowej kalibracji. Jednak dwumasa może stopniowo tracić swoje właściwości tłumiące na skutek zużycia sprężyn, wypracowania tłumików i wycieków smaru. Objawia się to narastającymi drganiami, stukami podczas uruchamiania i gaszenia silnika, szarpaniem przy ruszaniu oraz pogorszeniem płynności zmiany biegów. W praktyce „rozregulowanie” oznacza początek procesu zużycia – sprężyny tłumiące tracą elastyczność, pojawiają się luzy między masami, a tłumik drgań nie absorbuje już skutecznie wibracji. W efekcie na nadwozie i układ napędowy przenoszone są drgania, które wcześniej były tłumione przez sprawną dwumasę. Z czasem może dojść do powstawania hałasów, metalicznego klekotania na biegu jałowym i charakterystycznych stuków przy gaszeniu silnika. W zaawansowanym stadium zużycia dwumasa przestaje spełniać swoją funkcję, co może prowadzić do uszkodzeń sprzęgła, skrzyni biegów i innych elementów napędu. Dlatego każdy objaw pogorszenia pracy dwumasy powinien skłonić do jej diagnostyki i ewentualnej wymiany – nie istnieje bowiem skuteczna metoda „regulacji” tego elementu poza jego wymianą na nowy.