Dwumasowe koło zamachowe, choć nie jest bezpośrednio połączone z wałem korbowym, w przypadku poważnej awarii może przyczynić się do uszkodzeń tego kluczowego elementu silnika. Gdy dwumasa traci swoje właściwości tłumiące, przestaje skutecznie wygładzać drgania skrętne generowane przez silnik. Nadmierne drgania są przenoszone na wał korbowy, łożyska główne i czopy wału, prowadząc do ich przyspieszonego zużycia, powstawania mikropęknięć, a w skrajnych przypadkach nawet do pęknięcia wału korbowego. Długotrwała jazda z uszkodzoną dwumasą powoduje także zwiększone obciążenie na uszczelniaczach, które mogą zacząć przepuszczać olej, co dodatkowo pogarsza warunki pracy wału. Objawy to nasilone wibracje silnika, hałas, szarpanie przy ruszaniu i trudności z płynną zmianą biegów. Ignorowanie tych sygnałów może prowadzić do bardzo kosztownej naprawy silnika, dlatego każda awaria dwumasy powinna być traktowana poważnie i usuwana jak najszybciej.