Jazda z przytrzymanym sprzęgłem, czyli tzw. „jazda na półsprzęgle”, to jedna z głównych przyczyn przedwczesnego zużycia tego elementu. Podczas niepełnego rozłączenia napędu tarcza sprzęgła ślizga się między dociskiem a kołem zamachowym, co powoduje bardzo szybkie ścieranie okładzin ciernych i wzrost temperatury w całym układzie. Efektem jest powstawanie gorących punktów, przegrzewanie tarczy, deformacja docisku i nieprzyjemny zapach spalenizny w kabinie. Długotrwała jazda z wciśniętym sprzęgłem prowadzi także do szybszego zużycia łożyska oporowego i może powodować uszkodzenia wału sprzęgłowego. Szczególnie niebezpieczne jest przytrzymywanie sprzęgła podczas postoju na światłach, podjazdów pod górę czy manewrowania na parkingu. W skrajnych przypadkach może dojść do całkowitego zniszczenia tarczy sprzęgła i konieczności kosztownej naprawy. Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, należy każdorazowo puszczać pedał po zmianie biegu i unikać jazdy na półsprzęgle, używając go tylko podczas ruszania.