Możliwość wymiany wysprzęglika bez zdejmowania skrzyni biegów zależy od konstrukcji konkretnego samochodu. W wielu starszych autach z zewnętrznym wysprzęglikiem hydraulicznym (montowanym na zewnątrz skrzyni) można go wymienić po odkręceniu kilku śrub i przewodu hydraulicznego, bez konieczności demontażu skrzyni. Wystarczy dostęp od strony komory silnika lub podwozia, by wyjąć zużyty element i zamontować nowy. Jednak w nowoczesnych samochodach coraz częściej stosuje się wysprzęgliki centralne, zintegrowane z łożyskiem oporowym i umieszczone wewnątrz skrzyni biegów. W takim przypadku wymiana zawsze wymaga zdjęcia skrzyni, co wiąże się z większym nakładem pracy i kosztami. Niezależnie od typu, po wymianie wysprzęglika konieczne jest odpowietrzenie układu hydraulicznego, by zapewnić prawidłową pracę sprzęgła. Warto przed naprawą sprawdzić schemat konkretnego modelu auta, by uniknąć niepotrzebnego demontażu i skrócić czas naprawy.