Czy nowe sprzęgło może powodować wrażenie „miękkości”?

Nowe sprzęgło może rzeczywiście sprawiać wrażenie „miękkości”, zwłaszcza w pierwszych dniach po wymianie. Wynika to z konstrukcji nowego docisku i tarczy sprzęgła, których sprężyny są jeszcze nieułożone i mają fabryczną elastyczność. W efekcie pedał sprzęgła może pracować lżej, a punkt „brania” sprzęgła jest wyraźnie niżej niż w przypadku starego, zużytego zestawu. Wrażenie miękkości może być także spowodowane lepszym smarowaniem nowych elementów układu wysprzęglającego oraz brakiem luzów i oporów, które pojawiają się w zużytym sprzęgle. W niektórych przypadkach miękki pedał sprzęgła może być także efektem niewłaściwego odpowietrzenia układu hydraulicznego lub drobnych nieszczelności, dlatego jeśli wrażenie miękkości utrzymuje się przez dłuższy czas lub towarzyszą mu trudności z wrzucaniem biegów, warto sprawdzić szczelność i poziom płynu w układzie. Z reguły jednak miękkość pedału sprzęgła po wymianie jest zjawiskiem przejściowym i ustępuje po kilku dniach normalnej eksploatacji, gdy elementy się ułożą.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: