Słaba iskra to jeden z najczęstszych powodów dławienia się silnika, zarówno podczas rozruchu, jak i jazdy pod obciążeniem. Iskra o niskiej energii nie jest w stanie skutecznie zapalić mieszanki paliwowo-powietrznej w każdym cyklu pracy silnika, co prowadzi do niepełnego spalania, wypadania zapłonu i chwilowych przerw w pracy cylindrów. Objawia się to szarpaniem, dławieniem, spadkiem mocy, falowaniem obrotów i trudnościami z przyspieszaniem. Słaba iskra może być skutkiem zużytych świec, uszkodzonych przewodów zapłonowych, słabej cewki, niskiego napięcia akumulatora lub problemów z masą. W przypadku silników z instalacją LPG objawy dławienia są jeszcze bardziej odczuwalne, ponieważ mieszanka gazowa wymaga mocniejszej i dłuższej iskry do zapłonu. Długotrwała jazda ze słabą iskrą prowadzi do powstawania nagaru, uszkodzenia katalizatora i wzrostu zużycia paliwa. Regularna kontrola i wymiana elementów układu zapłonowego, stosowanie świec i przewodów o odpowiednich parametrach oraz dbanie o stan akumulatora to podstawa płynnej i dynamicznej pracy silnika.