Sprzęgło rzadko bywa bezpośrednią przyczyną falujących obrotów silnika, ale w niektórych przypadkach jego zużycie lub nieprawidłowa praca mogą pośrednio wpływać na ten objaw. Najczęściej falowanie obrotów wynika z problemów z układem zasilania, zapłonem lub przepustnicą, jednak ślizgające się sprzęgło może powodować chwilowe wzrosty obrotów bez proporcjonalnego przyspieszenia auta. Objawia się to szczególnie podczas przyspieszania na wyższych biegach – obroty silnika rosną, ale prędkość auta nie wzrasta adekwatnie. W autach z dwumasowym kołem zamachowym zużycie tego elementu może powodować nierówną pracę napędu, co odczuwalne jest jako drgania i nieregularność obrotów na biegu jałowym. Jeśli sprzęgło nie rozłącza napędu prawidłowo, silnik może pracować pod zmiennym obciążeniem, co również wpływa na stabilność obrotów. Warto jednak pamiętać, że najczęściej przyczyną falowania obrotów są inne układy, a sprzęgło jest winne tylko wtedy, gdy towarzyszą temu objawy ślizgania, trudności z ruszaniem lub zmiany biegów.