Rozróżnienie awarii docisku sprzęgła od uszkodzenia łożyska oporowego jest kluczowe dla skutecznej naprawy układu sprzęgła i uniknięcia niepotrzebnych kosztów. Objawy obu usterek bywają podobne, ale istnieją charakterystyczne różnice. Uszkodzenie docisku najczęściej objawia się szarpaniem podczas ruszania, utrudnioną zmianą biegów, twardym lub nienaturalnie miękkim pedałem sprzęgła oraz hałasem (stukot, grzechot) podczas wciskania pedału. Często pojawia się także ślizganie się sprzęgła oraz wysokie położenie punktu „łapania”. Z kolei awaria łożyska oporowego daje o sobie znać przede wszystkim głośnym szumem, huczeniem lub terkotaniem, które nasilają się przy wciskaniu pedału sprzęgła. Dźwięki te mogą ustępować po puszczeniu pedału. W przypadku uszkodzenia łożyska często pojawiają się także drgania pedału sprzęgła i trudności z płynną zmianą biegów, zwłaszcza podczas rozłączania napędu. W praktyce, jeśli hałas pojawia się wyłącznie przy wciskaniu pedału, winne jest najczęściej łożysko. Jeśli natomiast występują szarpania, trudności z wrzucaniem biegów i ślizganie się sprzęgła – problem leży po stronie docisku. W razie wątpliwości zaleca się kompleksową diagnostykę i wymianę obu elementów, zwłaszcza przy dużym przebiegu auta.