Nadmierne ugięcie sprężyn w kole dwumasowym to sygnał zaawansowanego zużycia tego elementu. Pierwszym objawem jest pojawienie się metalicznych stuków lub grzechotania z okolic skrzyni biegów, szczególnie podczas uruchamiania i gaszenia silnika. Wibracje przenoszą się na nadwozie, a podczas gwałtownego przyspieszania lub zmiany biegów słychać wyraźne szarpnięcia i odgłosy „uderzania” mas wewnątrz dwumasy. Kolejnym objawem jest wyczuwalne opóźnienie w reakcji napędu na wciśnięcie gazu – sprężyny tłumiące są już tak rozciągnięte, że powstaje wyraźny luz kątowy. W zaawansowanym stadium zużycia dwumasa nie tłumi już drgań skrętnych, co skutkuje wzrostem hałasu, szarpaniem przy ruszaniu i trudnościami z płynną zmianą biegów. Często pojawia się też specyficzny rezonans przy określonych obrotach silnika oraz pogorszenie komfortu jazdy. W przypadku podejrzenia nadmiernego ugięcia sprężyn dwumasy konieczna jest szybka diagnostyka i wymiana elementu, by uniknąć uszkodzenia sprzęgła, skrzyni biegów i innych podzespołów napędu.