Sprawdzenie szczelności układu hydraulicznego sprzęgła jest kluczowe dla jego prawidłowego działania i bezpieczeństwa jazdy. Pierwszym krokiem jest kontrola poziomu płynu w zbiorniczku – spadek poziomu może świadczyć o wycieku. Następnie należy dokładnie obejrzeć przewody hydrauliczne, wysprzęglik (zewnętrzny lub centralny) oraz pompę sprzęgła pod kątem śladów płynu, zacieków lub wilgotnych miejsc. Warto także sprawdzić, czy pod samochodem nie pojawiają się plamy płynu, zwłaszcza po dłuższym postoju. Kolejnym testem jest kilkukrotne wciśnięcie pedału sprzęgła – jeśli pedał staje się coraz miększy, wpada w podłogę lub nie wraca do pozycji wyjściowej, układ najprawdopodobniej jest nieszczelny lub zapowietrzony. W przypadku podejrzenia mikrowycieków można użyć specjalnego barwnika UV dodawanego do płynu hydraulicznego, który ułatwia lokalizację nieszczelności przy użyciu lampy UV. Regularna kontrola szczelności układu hydraulicznego pozwala uniknąć nagłej utraty możliwości rozłączania sprzęgła i poważnych awarii podczas jazdy.