Poprawnie zaadaptowane sprzęgło, zwłaszcza w autach z elektronicznie sterowanymi lub zrobotyzowanymi skrzyniami biegów, powinno działać płynnie, precyzyjnie i bez opóźnień. Po adaptacji układ sterujący zna dokładny punkt załączania i rozłączania sprzęgła, dzięki czemu zmiany biegów są szybkie i bez szarpnięć. Pedał sprzęgła (lub jego odpowiednik w systemie mechatronicznym) pracuje lekko, a moment załączenia sprzęgła jest wyraźnie wyczuwalny, bez efektu „pływania” czy niepewności. Sprzęgło nie powinno wydawać żadnych nietypowych dźwięków, a auto powinno płynnie ruszać zarówno na ciepłym, jak i zimnym silniku. W przypadku zautomatyzowanych skrzyń poprawna adaptacja objawia się brakiem błędów sterownika, brakiem szarpania przy zmianie biegów oraz szybkim reagowaniem na polecenia kierowcy. Adaptacja sprzęgła pozwala także na optymalne zużycie okładzin i wydłuża żywotność całego układu. Jeśli po adaptacji pojawiają się trudności z wybieraniem biegów, szarpanie lub hałasy, należy ponownie przeprowadzić procedurę przyuczenia lub sprawdzić poprawność montażu sprzęgła.