Jakie są objawy utlenienia złącza cewki?

Utlenienie złącza cewki zapłonowej to problem, który potrafi skutecznie zakłócić pracę całego układu zapłonowego. Najczęstszym objawem jest pogorszenie jakości iskry, co prowadzi do wypadania zapłonu, szarpania silnika, falowania obrotów i trudności z rozruchem. Silnik może pracować nierówno, a podczas przyspieszania pojawia się wyraźny spadek mocy i opóźniona reakcja na gaz. Utlenione złącze powoduje wzrost oporu elektrycznego, przez co napięcie docierające do cewki jest niższe niż wymagane. Objawia się to także trudnościami z uruchomieniem silnika, szczególnie w wilgotne dni lub po myciu komory silnika. W niektórych przypadkach komputer pokładowy rejestruje błędy zapłonu, a na desce rozdzielczej pojawia się kontrolka check engine. Długotrwałe utlenienie może prowadzić do przegrzewania cewki, nadpaleń na końcówkach przewodów oraz uszkodzenia samej cewki. W skrajnych przypadkach dochodzi do całkowitego braku iskry na jednym lub kilku cylindrach. Regularna kontrola i czyszczenie złączy, stosowanie preparatów kontaktowych oraz wymiana uszkodzonych przewodów to podstawa bezawaryjnej pracy układu zapłonowego.