Tłumik drgań skrętnych to element, który odpowiada za tłumienie wibracji i drgań generowanych przez silnik oraz przenoszonych na układ napędowy. Jego awaria objawia się szeregiem charakterystycznych symptomów, które są łatwe do rozpoznania dla doświadczonego kierowcy. Najczęściej pierwszym objawem jest pojawienie się wibracji silnika, które przenoszą się na całe nadwozie i są szczególnie odczuwalne podczas jazdy na niskich obrotach lub przy przyspieszaniu. Pojawiają się także dziwne dźwięki z okolic skrzyni biegów – metaliczne stuki, piski, a nawet grzechotanie. Często dochodzi do nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym oraz do pogorszenia płynności jazdy. W zaawansowanym stadium awarii tłumika drgań skrętnych mogą pojawić się trudności z wrzucaniem biegów, szarpanie podczas ruszania oraz przyspieszone zużycie łożysk i innych elementów skrzyni biegów. Warto również zwrócić uwagę na stan paska napędowego – zużyte krawędzie lub nierówne rowki mogą świadczyć o problemach z tłumikiem. Ignorowanie tych objawów prowadzi do poważnych uszkodzeń napędu, dlatego każda niepokojąca zmiana w pracy układu powinna być szybko zdiagnozowana i naprawiona.