Przekoszenie sprzęgła podczas montażu to poważny błąd, który prowadzi do natychmiastowych i bardzo wyraźnych objawów. Najczęstszym symptomem jest wyraźne bicie pedału sprzęgła, drgania przenoszone na nadwozie oraz trudności z płynną zmianą biegów. Auto może szarpać przy ruszaniu, a sprzęgło „brać” w bardzo wąskim zakresie ruchu pedału. Przekoszona tarcza nie styka się równomiernie z dociskiem i kołem zamachowym, przez co okładziny szybko się przegrzewają i wycierają tylko w jednym miejscu. Pojawia się także efekt ślizgania się sprzęgła, nierównomiernego zużycia okładzin oraz charakterystyczne stuki i trzaski z okolic skrzyni biegów. W skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia docisku, łożyska oporowego, a nawet pęknięcia tarczy sprzęgła. Przekoszenie sprzęgła wymaga natychmiastowej interwencji – ponownego demontażu, sprawdzenia wszystkich elementów i poprawnego montażu z użyciem odpowiednich narzędzi centrujących.