Oliver Zipse, CEO BMW, wskazał na niedociągnięcia w europejskiej strategii dotyczącej elektryfikacji transportu i zaznaczył rosnące znaczenie Chin.
W rozmowie z 'Handelsblatt’ Zipse stwierdził, że Europa staje się podatna na presję polityczną ze strony innych krajów z powodu uzależnienia od dostaw surowców niezbędnych do produkcji samochodów elektrycznych. Jego zdaniem polityczny nakaz wycofywania się z silników spalinowych to błąd, ponieważ w Europie brakuje niezbędnych surowców. Chiny zbudowały cały łańcuch dostaw, którego Europa potrzebuje, aby skutecznie przechodzić na napędy o zerowej emisji.
Dominację chińskich producentów w sektorze elektrycznym można było zauważyć szczególnie na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Monachium, gdzie oprócz kilku głównych europejskich firm samochodowych pojawiło się wiele chińskich marek, takich jak BYD czy Geely (Polestar).
BMW wprowadza na rynek europejski pojazdy elektryczne, takie jak nowe BMW i5, ale nadal planuje sprzedaż samochodów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Ponadto firma pracuje nad alternatywnymi technologiami, w tym ogniwami paliwowymi z wykorzystaniem wodoru, które mają potencjał do generowania prądu i wody.