Usportowione modele Mercedesa ze znaczkiem AMG nie boją się kryzysu. W zeszłym roku w naszym kraju znalazło nabywców 408 samochodów tej marki, blisko trzykrotnie więcej niż w roku 2013.
Dla zwykłego kierowcy ceny sportowych pojazdów wywodzących się z niemieckiego Affalterbach są oszałamiające, mimo to cieszą się one dużym powodzeniem wśród osób, które są w stanie wydać od prawie 200 tysięcy do ponad 1 mln złotych na wymarzone auto.
Największą popularnością wśród polskich klientów cieszyły się kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (sprzedano 98 egzemplarzy), za który trzeba zapłacić co najmniej 225 tys. zł. Jego tańsza odmiana hatchback A 45 AMG (cena od 187 tys. zł) znalazła 93 nabywców.
Polskie salony AMG sprzedały po 57 egzemplarzy ekstremalnie drogiego sportowego wydania flagowej Klasy S, której ceny zaczynają się od 696 tys. zł oraz kultowej terenówki Klasy G z ceną startującą od blisko 670 tys. zł. Zeszłoroczna nowość – off-roader GLA 45 AMG znalazł 24 nabywców.
Jak zapowiadają przedstawiciele niemieckiej marki, w najbliższych miesiącach będzie ona kontynuować rynkową ofensywę – do sprzedaży trafią m.in. modele Mercedes-AMG z nowej linii „AMG Sport”. Wypełnią one lukę między Mercedesami z pakietami AMG oraz najmocniejszymi samochodami AMG.
PIM