Niemiecki gigant Volkswagen Group przejdzie niebawem dużą rewolucję w zarządzaniu strukturami. W portfolio koncern ma 12 marek, które zostaną podzielone na 4 osobne grupy.
Po odejściu Ferdynanda Piecha, prezesa Volkswagen Group, zarząd firmy przygotowuje się za gruntowną restrukturyzację. Efektem jest podział 12 marek na 4 grupy. Pierwszą ma zarządzać były menedżer BMW, Herbert Diess, a składać się ona będzie z Volkswagena, Skody i Seata. Kolejna będzie miała typowo sportowy wizerunek i zgromadzi Audi, Lamborghini oraz Ducati, a główną postacią będzie w niej szef pierwszej z tych marek, Rupert Stadler. Kolejny oddział ma najbardziej luksusowy image -Porsche, Bentley i Bugatti będą zarządzane przez Matthiasa Muellera, który aktualnie stoi na czele właśnie Porsche. Ostatnia grupa to marki aut dostawczych i ciężarowych, czyli VW Commercial, Scania i MAN. Tutaj Volkswagen Group zwerbowało byłego szefa Daimlera do spraw ciężarówek – Andreasa Renchlera. Powyższe zmiany mają poprawić wydajność wielkiego koncernu (drugiego pod względem produkcji aut na świecie, za Toyotą) i przyspieszyć decyzje oraz reakcje poszczególnych firm na zmiany rynku. Volkswagen Group zatrudnia obecnie 600 000 pracowników i posiada 119 fabryk na całym świecie. System zarządzania tak wielkim przedsiębiorstwem bywał krytykowany za czasów poprzedniego prezesa – wspomnianego Ferdinanda Piecha.