Toyota: jest warta prawie 30 mld USD

Po raz drugi z rzędu Toyota została uznana za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną na świecie. Znów zwyciężyła w rankingu „Top 100 Most Valuable Global Brands 2014″ prowadzonym przez Millward Brown. Japoński producent nie tylko przewodzi w zestawieniu, ale wyraźnie powiększą swoją przewagę nad kolejnymi markami (BMW i Mercedes). Marka Toyota została wyceniona na 29,6 mld USD, czyli aż o 21 proc. więcej niż przed rokiem.

Akcesoria-do-Toyoty-GT-86-14-224006

Na dziewięć edycji raportu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, Toyota okazywała się najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie aż siedmiokrotnie. Dalszy wzrost wartości marki Toyota w 2014 roku jest potwierdzeniem pozycji, jaką koncern utrzymuje na światowych rynkach nie tylko w zakresie liczby wyprodukowanych i sprzedanych samochodów, ale także najwyższej pozycji wizerunkowej.

Eksperci Millward Brown wyróżnili trzy kluczowe obszary, które pozwoliły Toyocie powiększyć przewagę nad pozostałymi firmami, a jednocześnie okazują się kluczowe w postrzeganiu samochodów przez klientów: technologia, bezpieczeństwo i zaufanie do marki.

mw, moto.wp.pl