Gdzie pojawią się nowe urządzenia rejestrujące? CANARD GITD podpisał właśnie umowę z Instytutem Transportu Samochodowego na wykonanie stosownych analiz. Wytypowane zostaną szczególnie niebezpieczne odcinki drogowe, gdzie w pierwszej kolejności staną nowe fotoradary.
Przedmiot umowy zawierać będzie w szczególności wykonanie metodologii oraz przygotowanie w okresie sześciu miesięcy listy (rankingu) wytypowanych i przeanalizowanych lokalizacji dla stacjonarnych urządzeń rejestrujących do punktowego pomiaru prędkości, aparatury służącej do kontroli wjazdu na czerwonym świetle (oddzielnie skrzyżowania oraz przejazdy kolejowe) oraz infrastruktury do odcinkowego pomiaru średniej prędkości.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat roczna liczba wypadków zmalała o 12 522, ofiar śmiertelnych o 1 710, zaś osób rannych – o 18 687. Znacząca poprawa statystyk, jaką odnotowano pomiędzy 2009 a 2018 rokiem, jest zasługą m.in. wdrożenia systemu CANARD i rozpoczęciem kontroli prędkości z wykorzystaniem stacjonarnych urządzeń rejestrujących.
tekst: informacja prasowa