Kolor jest bardzo istotny przy zakupie samochodu. Przy jego wyborze kierujemy się głównie własnymi upodobaniami oraz możliwością późniejszej szybkiej odsprzedaży auta. Jak się okazuje, barwa wpływa również na wartość naszego pojazdu.
Na rynku królują samochody białe, srebrne oraz czarne, ale niektórzy klienci wolą wyróżniać się na osiedlowym parkingu i stawiają na nieco żywsze barwy. Jak pokazują badania przeprowadzone przez iSeeCars nie warto być tradycjonalistą.
Firma iSeeCars przeanalizowała 20 mln samochodów z roczników od 1981 do 2010. Okazało się, że modele w najbardziej popularnej kolorystyce tracą na wartości znacznie więcej niż żółte, czy pomarańczowe.
Dla przykładu: samochód, który został kupiony za 40 tys. dolarów, po pięciu latach będzie kosztował 29 520 dolarów w żółtej kolorystyce nadwozia, ale w barwie czarnej już tylko 26 240 dolarów.
Według Phong Ly, założyciela iSeeCars taki wynik jest skutkiem niedoboru kolorowych aut na rynku, a skoro ich nie ma, to spokojnie można żądać wyższej ceny.
Onet.pl