Volvo XC90 FL II w latach 2010–2012 występował również w wersjach z reflektorami ksenonowymi, które zapewniały znacznie lepsze oświetlenie niż wersje halogenowe, ale wymagały zastosowania specjalistycznych żarników oraz większej ostrożności przy wymianie. Podstawowe światła mijania bazowały na żarnikach D1S lub D2S o mocy 35 W, które zasilane były poprzez przetwornicę wysokiego napięcia wbudowaną w reflektor. Światła drogowe w XC90 Xenon były halogenowe H7 lub H9 w zależności od konfiguracji oraz wspomagane przez doświetlanie zakrętów w niektórych wersjach. Kierunkowskazy przednie to żarówki PY21W, światła pozycyjne W5W lub moduły LED zależnie od specyfikacji reflektora. Tylne lampy podobnie jak w wersji halogenowej korzystały z P21W dla stopu, P21/5W dla pozycyjnych i stopu, PY21W dla kierunkowskazów, W16W dla cofania oraz P21W dla przeciwmgielnych. Przednie światła przeciwmgielne stosowały żarówki H11, a wnętrze auta było oświetlane żarówkami C5W i W5W. Rekomendowane źródła światła do reflektorów ksenonowych to przede wszystkim Osram Xenarc Original oraz Philips Xenon Vision, które charakteryzują się długą żywotnością, około 2500 godzin pracy, oraz stabilnością barwy i jasności. Wymiana żarnika xenonowego w XC90 FL II jest bardziej złożona niż w halogenach. Wymaga odłączenia reflektora od źródła prądu, zdjęcia dekla ochronnego, ostrożnego odłączenia przetwornicy i wyjęcia zużytego żarnika. Istotne jest, aby używać rękawic ochronnych i nie dotykać żarnika gołymi rękami. Często potrzeba demontażu całego reflektora, co oznacza również demontaż części zderzaka. Z tego powodu w wielu przypadkach wymianę przeprowadza się w serwisie. Eksploatacja reflektorów ksenonowych wymaga nie tylko regularnej kontroli żarników, ale też sprawności przetwornic i systemu automatycznego poziomowania świateł, który w tym modelu był standardem. Wymiana żarników powinna odbywać się parami, aby uniknąć różnic w barwie światła pomiędzy stronami. Stosowanie tanich zamienników bez homologacji może prowadzić do przegrzewania, migotania światła albo wyłączania się reflektorów podczas pracy. Dlatego markowe produkty Osram i Philips to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Volvo XC90 FL II Xenon to auto wymagające od kierowcy dbałości o układ oświetlenia, bo nieprawidłowa praca lamp ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy i komfort jazdy nocą. Właściwa eksploatacja i regularna kontrola reflektorów pozwala cieszyć się pełnym potencjałem ksenonów, zapewniających znacznie lepszą widoczność w każdych warunkach drogowych.
Strona główna Żarówki w aucie osobowym Jakie żarówki do Volvo XC90 FL II Xenon (2010-2012) – rodzaje, moc...